Túrós pogácsa

2009.04.04. 22:44

Hozzávalók: 
partimennyiséghez

70 dkg sima liszt (2450 kcal)
70 dkg margarin (5320 kcal)
50 dkg túró (750 kcal)
20 dkg juhtúró (560 kcal)
5 csapott teáskanál só
1 tojás (40 kcal)


 

Elkészítés:

Előző este előkészítettem a tésztát. A lisztet a margarinnal, a sóval, a túróval és a juhtúróval (ettől kissé karakteresebb íze lesz) összemorzsoltam és párszor átgyúrtam, aztán kitettem az erkélyre, hogy hűljön. Másnap a hideg tésztát még egyszer átgyúrtam, kétfelé vettem, és kinyújtottam, olyan másfél ujjnyi vastagságúra. (Nyújtás közben egy kis liszt nem árt a deszkára és a tészta tetejére, hogy ne ragadjon.) A kinyújtott tészta tetejét késsel berácsoztam, majd kiszaggattam. 3 cm-es szaggatóval 106 darab pogácsa lett belőle. A kész pogácsákat két nagy tepsire rakosgattam, és a tetejüket megkentem a felvert tojással. (A tojás persze nem fogyott el mind, de sebaj.) Sütőbe dugtam, és 185 °C-on, légkeveréssel fél óráig sütöttem.

Ebben a pogácsában az a jó, hogy két-három nap múlva is ehető (már ha marad belőle), nem lesz csontszáraz.


 

Elkészítési idő: tésztakészítés: 5 perc, pihentetés: néhány óra, majd 10 perc gyúrás-szaggatás, 30 perc sütés. Összesen: 45 perc + pihentetés

Energiatartalom (1 db): kb. 86 kcal (összesen: 9120 kcal)

A bejegyzés trackback címe:

https://mesimpressions.blog.hu/api/trackback/id/tr961046683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása