...

2008.06.14. 20:02

Mindannyian szeretünk. De hogyan? Tegnap négy órán keresztül beszélgettünk erről a családom egyik tagjával. Elmondtam neki, hogy szerintem kétfajta szeretet van. Az egyik az egos, a másik a feltétel nélküli szeretet.
Megkérdeztem tőle, hogy te miért szeretsz engem. Rövid gondolkodás után azt válaszolta, hogy azért mert én is szeretem őt. Mikor mondtam, hogy ez az egos szeretet, akkor azt hiszem kicsit megsértődött.
Az egos szeretet alatt azt értem, mikor valakit valamiért szeretünk. Az emberek többsége csak így szeret, és még ez is jó, hogyha egyáltalán van benne szeretet. Régebben én is sokat gondoltam arra, hogy kit miért szerettem. Miért szeretem a párom, a lányokat, a nagyszüleimet, a barátaimat. Mindig valamilyen tulajdonságuk jutott eszembe. Ez jó, mert van szeretet.
De én már megtapasztaltam, hogy mi a feltétel nélküli szeretet. Találkoztam a közelmúltban valakivel, akivel kapcsolatban számomra ismeretlen érzelmek indultak bennem. Természetesen eleinte azt kerestem magamban hogy miért szeretem. Aztán csak nem jött a válasz, és ezért kicsit nyugtalan lettem. Aztán egyszer csak rájöttem, hogy nincs miért, hanem önmagáért szeretem, függetlenül attól hogy mit csinál, hogy néz ki, és hogy egyáltalán ő érez-e irántam valamit. Ezek egyáltalán nem fontosak számomra. Én egyszerűen csak szeretem. Aztán ez az érzés felerősödött bennem. Körülnéztem a családomban is, és azt vettem észre, hogy átformálódik a szeretet rendszerem, mert már nem várom el, hogy viszontszeressenek, hanem egyszerűen szeretem őket.
Persze ez nem általános érzés még, hanem csak mikor figyelek magamra, mert az ego – mivel gyerekkoromtól kifejlődött bennem – még erős, de folyamatosan tanítom magam, hogy átalakuljak.
Kívánom nektek, hogy Ti is tapasztaljátok meg ezt a legtisztább érzést, és éljetek a FELTÉTEL NÉLKÜLI SZERETET-tel.

Köszönöm….

A bejegyzés trackback címe:

https://mesimpressions.blog.hu/api/trackback/id/tr24520484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása